Street Style: Kathrine

Interview: Trend forecaster Sarah Ingemann Holm-Nielsen

 

Skærmbillede 2013-03-06 kl. 21.22.30 Skærmbillede 2013-03-06 kl. 21.22.38

Mød Sarah Ingemann Holm-Nielsen som startede Quote A Gentleman tilbage I 2010. Et københavnsk konsulentfirma der beskæftiger sig indenfor mode og samtidig forudsiger trends. Sarah udtrykker bl.a. trends igennem oplæg som minder meget om moodboard – altså ikke 5 billeder af modeller med en bestemt bluse eller mønster, men igennem en følelse og en stemning. Se bl.a. nederst på siden her eksempler på Sarahs arbejde – du kan finde meget mere inspirerende information på hendes hjemmeside.

Læs et interview med Sarah her omkring udfordringerne inden for trend forecasting.

 BCD: Fortæl kort om hvad dit job går ud på

Sarah: Jeg arbejder som trend forecaster for diverse danske mode og designvirksomheder og har eget trend agency Quote a Gentleman med base i København. Gennem min virksomhed arbejder jeg eksternt for Trend Tablet i Paris og danske Pej Gruppen. Hver måned skriver jeg trend indlæg til Fashion Forum og et nyt koncept til magasinet RUM om tendenser indenfor interiør. Mit job går ud på at spotte/forecaste tendenser indenfor mode, arkitektur, livsstil, materialer, farver, livsmønstre, interiør, bolig etc.

 BCD: Hvad har du tidligere beskæftiget dig med?

Sarah: Jeg har tidligere arbejdet på VS magazine som assistant fashion director, modeassistent på Costume og været medejer af vintage butikken Time’s Up i Kbh.

 BCD: Hvad har din største udfording været?

Sarah: At forklare kunder hvor vigtigt det er at være på forkant med de nyeste tendenser og ramme plet i forhold til de designs og produkter de producerer, men også at kunne fortolke trendsene i forhold til brandet´s dna og historik. Diversitet er stadig vigtig også selvom man fokusere på trends. Om man så vælger at anvende trends mere stringent eller helt fravælger dem, viser stadig en bevidsthed for i hvilken retning vi bevæger os som samfund, som forbruger etc.

BCD: Hvad tror du det kræver for at overleve i modebranchen i dag?

Sarah: Være faglig dygtig, have et stort og stærkt netværk, være modig, innovativ og nytænkende og blive ved også selvom om du første gang møder en lukket dør eller et nej.

BCD: Hvilke tendenser indenfor modebranchen spår du bliver de største i 2013?

Sarah: Botanik og natur på print, 90’s antifashion, mix & match ala “bad taste”.

Hvis du vil vide mere om de tendenser Sarah spår bliver de store i 2013, kan du læse artiklerne som du finder under billederne nedfor:

 Ellers kan du besøge hendes webside her:

WWW.QUOTEAGENTLEMAN.COM

Meet Sarah Ingenmann Holm-Nielsen who started Quote A Gentleman back in 2010. A Copenhagen consulting firm dealing in fashion and also predicts trends. Sarah picks up trends and does not only explain a tendency by photos of models – but through moodboards that gives a certain feeling and mood. See some of her work at the end of the interview or more on her webside. 

BCD: Briefly describe what your job is

Sarah: I work as a trend forecaster for Danish fashion and design companies and have my own trend agency: Quote a Gentleman, based in Copenhagen. Through my company I also work for Trend Tablet in Paris and Danish pej Group.Every month I write trend posts to the Fashion Forum, a new concept for the magazine RUM on trends in interiors. My job is to spot / forecast trends in fashion, architecture, lifestyle, materials, colors, patterns of life, interior, housing, etc.

BCD: What have you previously worked with?

Sarah: I have previously worked on VS magazine as an assistant fashion director, fashion assistant at Costume and been co-owner of vintage shop Time’s Up in Copenhagen

BCD: What has your biggest challenge been?

Sarah: To explain to customers how important it is to stay ahead of the latest trends and hit the mark in relation to the designs and products they produce, but also to interpret the trend in relation to the brand’s DNA and history.Diversity is still important even if you focus on trends. Whether you decide to use trends more stringent or completely opt out of them, it still shows an awareness of the direction in which we move as a society, as a consumer, etc.

BCD: What do you think it takes to survive within the fashion industry today?

Sarah: Have good professional skills, have a large and strong network, be bold, innovative and original – even if you meet a closed door or a no.

BCD:Which trend within the fashion industry do you predict will be the largest in 2013?

Sarah: Botany and nature of print, 90’s anti-fashion, mix & match like “bad taste”.

 To learn more about the trends Sarah talks about you can read some articles, just click below the pictures.

 Or visit her website:

WWW.QUOTEAGENTLEMAN.COM 

Skærmbillede 2013-03-10 kl. 21.29.26

Skærmbillede 2013-03-10 kl. 21.32.40

Trendforcast omkring maskulinitet vs Feminitet. læs mere her

Skærmbillede 2013-03-10 kl. 21.33.35og om moderne klassikere med et hint af naturen her
Skærmbillede 2013-03-06 kl. 21.15.07 Skærmbillede 2013-03-06 kl. 21.15.19

 Moodboards lavet af Sarah

 

 

 

3

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Street Style: Kathrine